• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy wreszcie pojedziemy 70 km/h w tunelu pod Wisłą?

Maciej Naskręt
18 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Urzędnicy odkładają decyzję o podwyższeniu dopuszczalnej prędkości w tunelu pod Wisłą. Urzędnicy odkładają decyzję o podwyższeniu dopuszczalnej prędkości w tunelu pod Wisłą.

Kierowcy narzekają, że mimo zapewnień urzędników, nadal obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska. Dlaczego jeszcze nie podwyższono tam dopuszczalnej prędkości?



Czy stosujesz się do ograniczenia prędkości w tunelu pod Wisłą?

Na początku czerwca informowaliśmy, że na przełomie czerwca i lipca kierowcy mają pojechać 70 km/h w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej tunelu pod Martwą Wisłą. Wtedy drogowcy zalecali odczekać nieco na zmianę z uwagi na fakt, że wciąż wielu kierowców zbyt nerwowo jeździ podwodną przeprawą.

Okazało się jednak, że miesiąc to za mało dla kierowców i zarządca tunelu - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku - nie zdecydował się na zmianę dopuszczalnej prędkości.

- Z decyzją o podwyższeniu prędkości w tunelu zamierzamy nieco poczekać, przynajmniej do sierpnia - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku.
Według niego, winni są sami kierowcy, którzy jeżdżą nierozważnie. Przy zakazie ograniczającym prędkość do 50 km/h wielu kierujących pojazdami porusza się szybciej o 20-30 km/h. Urzędnicy obawiają się, że po podwyższeniu ograniczenia do 70 km/h zaczną jeździć przeprawą nawet 100 km/h, a to już jest bardzo niebezpieczne.

Co ważne, jeszcze zanim zostanie podwyższona prędkość w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego, podwyższone do nawet 100 km/h ma być ograniczenie na Trasie Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska.

Przekrój przez tunel pod Wisłą. Przekrój przez tunel pod Wisłą.

Tunel im. abp. Tadeusza Gocłowskiego

Każdy z dwóch tuneli mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia była miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a wykonawcą firma OHL, która zainkasowała 885 mln zł.

Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska.

Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach

1377,5 - tyle metrów ma tunel pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM, drążąca tunel
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania dwóch rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z siedmiu elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu

Opinie (217) 6 zablokowanych

  • (11)

    Jak wciśniemy mocniej pedał gazu.

    • 68 9

    • (5)

      Ja już sobie sam wydałem zgodę, żeby jeździć tam szybciej. Z tego co zauważyłem każdy już sobie taką wydał :)

      • 51 5

      • Jechałem 50+ (4)

        Jechałem jakieś 55 i czułem się jak idiota, reszta jechała szybciej.

        • 42 4

        • Niestety (3)

          Witaj w klubie ja tak czuję się codziennie, przykre realia Polski

          • 24 8

          • u nas +10 na szybkich trasach to maks (2)

            jak ktoś próbuje szybciej to policja zatrzymuje
            i pyta kto jest twoim psychiatrą
            i czy tabletki dzisiaj wziąłeś
            i czy nie potrzebujesz pomocy

            • 2 6

            • Wtedy odpowiadasz: To ciekawe bo mam do pana dokładnie te same pytania. (1)

              • 8 2

              • wszyscy wiedzą że dzikusy ze wschodu szaleją na drogach

                pajace z trzeciego świata,
                będziemy wam o tym przypominać na każdym kroku,
                tymczasem gińcie sobie w wypadkach pustostany intelektualne,
                żadna strata

                • 2 0

    • (2)

      Ja jeżdze ok 90 i jest ok.

      • 20 16

      • to ja

        będę tam jeździć 190 a co hehe

        • 13 11

      • Ja moja honda 50 ale brzmienie jest jakbym jd

        • 0 0

    • Urzędnicza logika - nie zwiększą limitu dla tych którzy przestrzegają, z powodu tych którzy nie przestrzegają. Proponuję w ogóle zamknąć tunel - nie będzie tam ruchu, nie będzie zagrożeń.

      • 41 3

    • paczka piecdziesiat pekla

      • 0 0

  • 70 km/h - dlaczego mają być takie ograniczenia ? (6)

    • 62 24

    • a musisz akurat grzac tam 70 km/h ? puknij sie (3)

      to jest tunel . Kiedys ludzie jezdzili bryczkami i tez dojechali wszedzie wiec mysl .

      • 11 40

      • (2)

        Musisz akurat pisać na forum? Kiedyś ludzie wysyłali gołębie pocztowe i dochodziły, więc myśl.

        • 38 6

        • do dzis golebie pocztowe sa uzywane jakbys nie wiedzial . (1)

          jak myslisz ze dzis sie nie uzywa golebi pocztowych to sie grubo mylisz.

          • 9 16

          • bryczek też się używa i co z tego?

            • 21 1

    • za tunelem do S7 (1)

      W tunelu OK, ale dalej w stronę S7 to powinno być jak na obwodnicy. Nie ma tam skrzyżowań, przejść dla pieszych, budynków, niczego co dawałoby powód ograniczania prędkości do 70 km/h. Oprócz tablicy teren zabudowany. Zabudowany... na obwodnicy....

      • 42 1

      • debil

        no i oczywiście specjalista od wszystkiego,
        będę se jechał jak mi się podoba

        • 0 7

  • A co to za różnica??? I tak będą jechać ile chcą, by za chwilę utknąć w korku (12)

    • 104 25

    • 30 sekund - tyle różnicy pomiędzy 50 i 70 (11)

      Bicie piany, fetysz "szybko ale bezpiecznie".

      • 20 12

      • (6)

        Dlatego 70 bo barany gwałtownie hamują przed wjazdem chociaż będzie płynność jazdy

        • 22 3

        • Cenna wskazówka (1)

          trzeba wprowadzić 50kmh 500m przed tunelem, żeby uspokoic ruch i wprowadzić zakaz wyprzedzania żeby uformowac peleton.

          • 20 6

          • I progi zwalniające. Koniecznie. I szlaban, bo przecież tunel przechodzi pod torami. Nieważne że bezkolizyjnie - są tory, szlaban musi być.

            • 21 3

        • Największe wyzwanie naszej cywilizacji... (2)

          ... płynność jazdy. Drzewa przy drogach chcą wycinać bo im na drogi "wskakują" a jak mają betonową ścianę pół metra obok to się żadna klapka nihuhu nie chce otworzyć.

          • 6 2

          • ściana bezpieczniejsza niż drzewo (1)

            ciężko w nią przydzwonić czołowo, raczej odbitka bokiem będzie

            • 1 1

            • Yhy, a potem wracasz na pas kręcąc bączka i dostajesz strzała w drzwi. Super bezpieczne.

              • 0 0

        • dokladnie tam nie hamujac ostro na wlocie ma sie 80km/h

          • 0 0

      • ekologja (3)

        spaliny piluj na 2 bjegu

        • 0 2

        • musisz mieć nietypowe przełożenia skrzyni biegów

          skor na 2 musisz piłować, a na 3 silnik zdycha. Wyremontuj albo sprzedaj jak Twój samochód to typowej jazdy miejskiej sie nie nadaje.

          • 6 0

        • akurat auta są nastrojone na prędkości miejskie

          ja przy średniej prędkości 30mph mam spalanie 42mpg w 2.5 litrowym silniku

          • 1 0

        • Polska

          Kraj w którym ludzie "martwią" się ekologię krzycząc o płynność jazdy.

          Cisnąc dieslem z wyciętym DPFem.

          • 6 0

  • (2)

    Kiedy wreszcie tunel nie będzie co chwila zamykany? A jak już to niech na Obwodnicy zamontują odpowiednie informacje żeby przyjezdni nie błądzili jak np wczoraj.

    • 123 9

    • tablice swietlne (1)

      Jak byk Napis wyświetlone ze TUNEL ZAMKNIETY zwiedzanie mile widziane i kibicowanieto wczoraj.

      • 0 2

      • owszem -wyświetlane ,ale 10 metrow przed tunelem

        • 4 0

  • love brexit (8)

    Kiedy ? Jak stella maris rozliczy sie ze swoich wałkow i patron tunelu zmartwychwstanie i opowie o stella maris czyli nigdy.Dla jakiego normalnego człowieka gocłowski to autorytet?gocłowski ,jankowski i wszystko co podległe pod watykan to oszuści ktorzy wypaczyli Chrześcijaństwo. Ludzie watykanu jak nie gej to oszust jak nie oszust to pedofil jak nie pedofil to naciągacz...

    • 96 59

    • A co? Smutno Ci, że Twojego autorytetu jakoś nikt tutaj specjalnie nie chce uznać?:) (5)

      • 16 10

      • love brexit (4)

        Nikt mojego autorytetu uznawać nie musi ,ale nadawanie patronatu tunelu imienia krętacza ze stella maris to przesada! Zobacz wodza katolikow franciszka on zawsze sie modli o ofiary wojen ,ofiary terroryzmu i nic ta modlitwa nie daje wojny są terroryści dokonują aktów terroru.Diagnoza jest taka, Bóg franciszka zwyczajnie nie słucha czyli taka jest wola Boża...!

        • 10 10

        • Ciekawa teoria (3)

          Tylko dostrzegam jeden błąd w logice - to, że Franciszek modli się za ofiary wojny wcale nie musi oznaczać, że modli się również o to aby wojen nie było - a tylko wtedy moglibyśmy mówić o tym, że Bóg go nie słucha.

          • 10 0

          • love brexit (2)

            No modli sie też o zaprzestanie walk.

            • 0 7

            • Pytałeś go? (1)

              • 4 0

              • love brexit

                informowano o tym w mediach

                • 1 2

    • Ktatka ściekowa imienia szpilka. To by było coś, może nawet w tym tunelu? Kto jest za?

      • 15 5

    • Szpilek - jesteś idiotą z zawodu czy z wyboru?

      Powiedz w końcu prawdę!

      • 3 3

  • (2)

    powinno być 160 w siodle :-)

    • 36 7

    • Tunel im. abp. tadeusza gocłowskiego (celowo z małych liter, to zwykły złodziej był)

      pada w tym krótkim tekście aż 4 razu ;)

      W sumie cały akapit haha

      No i Ci wiecznie nerwowi kierowcy :D

      • 3 1

    • z takim patronem stać się nic nie może

      powinno być no limit i hałda obłożona oponami na wyjeździe, tak dla dobrego wrażenia.

      • 1 0

  • Pewnie to wina rowerzystów :D (4)

    • 64 10

    • No pewnie. Ostatnio dwóch sprytnych inaczej, jechało sobie przez tunel. (3)

      Jak by auta jeździły 70 km/h lub więcej, to by ich zdmuchnęły z tego krawężnika co nim jechali. I było by po rowerzystach.

      • 3 8

      • tego samego dnia setki innych sprytnych, w czterokołowych rydwanach, jechał po ścieżce rowerowej na Zaspie (2)

        • 2 5

        • bo na ulicy bylo 20cm wody

          a tego automobile przejechać nie potrafią.

          • 3 0

        • to pewnie porozwalali

          ścieżki nie są przystosowane do takich obciążeń

          • 1 0

  • +

    Teraz to temat zastępczy dla strefy płatnego parkowania w pasie nadmorskim..

    • 89 2

  • od dawna większość tam jedzie 70... (6)

    tak samo jak na 89 na dojeździe do S7 jest ograniczenie do 70 a większość jedzie ponad 100. Na S7 między wybudowanym odcinkiem dwujezdniowym a mostem na Wiśle stoją ograniczenia do 50 a średnia prędkość to 80.

    Jak ja jadę zgodnie z przepisami na tempomacie to nawet ciężarówki mnie wyprzedzają więc bądźcie realistami. Od dawna ludzie jeżdżą i jest przyzwolenie na jazdę 70 w tunelu

    • 148 6

    • no ale na słowaka jest 70 (5)

      i ludzie zasadniczo tyle jadą. oczywiście sa tacy co jada 80 ale 90 to raczej bardzo sporadycznie

      • 11 2

      • co ty gadasz

        zawsze tam jadę 80 lub 90 z górki i z wiatrem.

        • 1 1

      • Spacerowa 90, a ma gorszy profil (1)

        Tunel jest prosty jak drut, nie został zalany, jest bezpieczniej niż na krętej Spacerowej i żaden dzik nie wyskoczy. Czemu nie dać 90? 70 to minimum.
        Słowackiego też ma 70 w lesie, są wypadki, a nikt nie robi 50.

        • 25 2

        • Bo jak walniesz na spacerowej, to jest gdzie uciekaćw razie pożaru/wybuchu

          A w tunelu pod tym względem średniawo.

          • 3 5

      • Słowak to specyficzna ulica (1)

        jak wjeżdża się do strefy zabudowanej po odcinku leśnym, to wszyscy zwalniają do przepisowych 50 - przykład, że policja jak chce, to potrafi wytresować sobie kierowców. A co do samego odcinka leśnego - barierki są tam pełne śladów po tych, którzy tego limitu nie przestrzegali.

        • 11 7

        • niestety nie

          większość przez las jedzie 70, na zakrętach zwalnia do 60, na koniec przed punktem pomiaru hebel do 50. to co się dzieje potem to bardzo ciekawa rzecz.
          otóż ja zwykle, gdy da się, jeżdżę tym odcinkiem 90-100, natomiast w mieście zwalniam do 70 i jestem wyprzedzany przez wszystkich mistrzów prostej, których minąłem chwilę wcześniej. z dużą różnicą prędkości. to chyba nie tak powinno działać.

          • 0 0

  • Tłumaczenia dla małych dzieci (23)

    Ojejku, boimy się podnieść, bo kierowcy pojadą szybciej - ludzie będą jeździć szybko tak długo, jak długo nie będzie się egzekwować ograniczeń i prawa. Wystarczy założyć pomiar prędkości i problem pędzących kierowców się skończy po kilku "pocztówkach"

    • 142 38

    • (11)

      W większości przypadków ludzie jadą tyle na ile czują się bezpieczni. Skoro większość jedzie 70 to oznacza, że taka prędkość jest bezpieczna. Są oczywiście idioci, którzy ignorują wewnętrzne sygnały "uważaj - jedziesz za szybko - jest niebezpiecznie", ale tacy i tak nie zastosują się do zakazów, kar, etc.

      • 35 7

      • Nie ma już ETC

        Jest Galeria Zaspa

        • 8 10

      • Przepis to przepis. Trzeba przestrzegać (4)

        • 9 16

        • artykuly norymberskie to tez byly przepisy, albo carskie ukazy

          • 8 1

        • (2)

          Przepis ma być rozsądny, a jego uzasadnienie przekonywujące (przynajmniej większość czytelników. Tu tak nie jest. Ograniczenie do 70 wydaje się rozsądne, choć i 80 by nie było niebezpieczne, a jednocześnie byłoby sygnałem, że nie jest jak na normalnej drodze (90 km/h) i że trzeba trochę zwolnić. W następnym kroku powinien być włączony np. odcinkowy pomiar prędkości, by się kierowcy tej rozsądnej prędkości trzymali. A tak to się wkurzają przy 50 km/h, które przy parametrach drogi (szeroka, równa, prosta) sprawiają, że wydaje się, że samochody osiągają prędkość wozu drabiniastego ciągniętego przez zimnokrwistą szkapę.

          • 7 1

          • haha. a rowerzystow pouczaja ze nie schodza z roweru

            to dopiero hipokryzja

            • 2 3

          • Na drodze dwupasmowej poza terenem zabudowanym

            ograniczenie wynosi 100km/h, a nie 90km/h.

            • 0 0

      • Durne tłumaczenie (3)

        Niestety większość ma twój punkt widzenia, jeżdżąc przepisowo i widząc innych kierowców stwierdzam że 1% jedzie jak ja, a dla reszty jestem zamulaczem którego trzeba wyprzedzić jak najszybciej nawet na ciągłej... bezpieczna prędkość powyżej dopuszczalnej to oksymoron nie uważasz? Nigdy nie wiesz co może zdarzyć się na jezdni i dlatego ograniczenie prędkości nie jest uzależnione od widzimisię, ale od potencjalnych zdarzeń i czasu reakcji kierowcy, masz 50 jedziesz góra 55 i większość nieprzewidywalnych sytuacji na drodze jest dla ciebie do opanowania, jeżeli jednak jedziesz 70 i myślisz że to jest bezpieczne to są dwie opcje albo masz cholerne szczęście, albo nie przytrafiła ci się sytuacja która ogarniczylaby tobie zapędy nadmiernej prędkości. Jestem zwolennikiem rypania fotoradarów, kontroli prędkości, oraz nieoznakowanych radiowozów drogówki a przede wszystkim zwiększenia kar za prędkość to może Polacy nauczą się respektować przepisy jak Norwedzy... i nie mówcie że fotoradary to maszynka do zarabiania pieniędzy, bo wystarczy jeździć przepisowo i fotoradary nie zarobią ani grosza... Polscy kierowcy to potencjalni zabójcy, tyle niebezpiecznych sytuacji spotkałem na drodze że nie wmawiajcie mi że jest inaczej codziennie kilka osób ginie na naszych drogach, a wystarczy patrzeć na znaki stosować się do nich i zachować jakąś kulturę jazdy wobec innych uczestników ruchu

        • 19 31

        • (1)

          Kierowco Felicji zdejm kapelusz.

          • 21 13

          • Wróg nr jeden

            Spokojnie przyzwyczaiłem się ;) taki nasz naród że z jednej strony są tacy postępowi, większość kierowców to mistrzowie szos a z drugiej strony to tylko wyobrażenia bo rzeczywistość wszystko weryfikuje. Skodą się nie rozbijam, mam trochę więcej kucyków aniżeli taka Felicja, ale je wykorzystuje do dynamicznego ruszania, niestety tutaj w większości wygrywam bo niby kierowcom się tak bardzo spieszy a jednak na skrzyżowaniu tego nie uraczysz kiedy jeden z drugim wrzuca bieg po zapaleniu zielonego.

            • 18 7

        • Jestem wrogiem internetowego hejtu ale jak czytam coś takiego to aż mnie nosi. Uczęszczam tą trasą codziennie i krew mnie zalewa. Pod tunelem powinno być minimum 70 a po wyjeździe 130. przecież to normalna ekspresówka jak ktoś nie umie jeździć to niech się przesiądzie na tramwaj autobus albo kolejkę. Kiedy w końcu ludzie zrozumieją że prędkość NIE ZABIJA. Zabija brak umiejętności lub brawura przy wypredzaniu

          • 9 6

      • Nie. To nie oznacza że taka prędkość jest bezpieczna.

        To tylko oznacza że taka prędkość zza kierownicy wygląda na bezpieczną.

        • 4 1

    • Tłumaczenia dla małych dzieci

      to jest rozwiązanie problemu, jednak wtedy będzie policja miała mniej mandatów i chyba o to chodzi. Ale założenie pomiaru prędkości jest powyżej myślenia urzędników

      • 7 2

    • taka natura Polaka (6)

      nie lubi zakazow ( w Polsce) jak jest 50 pojedzie 70 ( taki bojaźliwy o swoje finanse niby-buntownik) jak będzie 70 pojedzie 90-100, Polak jeżdżący przepisowo, spotykany jest tylko za granicami kraju, bo tam boi się mandatów, no i nie nie ma wiochy przed ziomkami że jedzie przepisowo.

      • 11 9

      • Masz racje

        Niestety taka prawda, akurat ja jestem zwolennikiem uczenia, czyli jazda ze znajomym to sposobność na nauczenie jego że można przepisów jechać, ale większość wykorzystuje ten moment na pokazanie co jego samochód nie może...

        • 2 3

      • A ja jeżdżę "nieprzepisowo": na 70 - 65, na 50 - 45 itd. I możecie mi naskoczyć.

        • 4 11

      • Ja jeżdżę przepisowo. I to w granicach Polski. (2)

        W tunelu i na Jana z Kolna też. Wolę sobie coś kupić niż płacić mandat. Jak na razie w ciągu 15 lat nie płaciłem.

        • 4 9

        • a ile można jechać na Jana z Kolna? (1)

          oczywiście na tym odcinku od Klinicznej do nowej estakady nad torami.
          Nie ma tam znaku żadnego

          • 1 1

          • 50km/h

            50km/h

            • 4 0

      • tylko tam przepisy są zwykle rozsądne i konsekwentne.

        w mieście strefa 30 na małych ulicach, 50 na większości i 80 na przelotówkach. do tego drogi szybkiego ruchu autostrady, na których gdy jest ograniczenie, to ma sens, a nie 5 różnych ograniczeń na długości kilometra jak u nas. albo omawiane 50 w tunelu i 70 poza. w niemczech w tunelu byłoby 80, na trasie sucharskiego 120. większość kierowców bez problemu by się dostosowała- gdy jeżdżę po obwodnicy 120 na tempomacie wyprzedza mnie najwyżej 5% kierowców. więc nie jest tak, że wszyscy jadą ograniczenie + 20-30. po prostu są jednostki, które będą przepisy łamać zawsze.

        • 3 2

    • złotousty (1)

      M.Kotłowski: ograniczymy do 70 to kierowcy będą jechać 100.

      Postawić chłopców radarowców i wszyscy się nauczą stosować do znaków. A dopóki się nie nauczą to miasto zarobi.

      • 4 1

      • ja jestem za odcinkowym pomiarem

        na wylocie z tunelu licznik z sumaryczną kwota mandatów jaki system zarobił.

        • 6 2

    • prędkość

      przecież tam od początku otwarcia wszyscy grzeją ponad 100km/h. Co z tego, że są ograniczenia. Jeżdż tamtędy codziennie i widać jka nikt sobie nic nie robi z ograniczeń. To po co to wszystko?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane